Ultraljud.

Var på ultraljud innan idag. Och som den hypokondriker jag är har jag såklart googlat en massa. frågade även folk runt om mig som gjort VUL och på alla lät det som att det skulle göra jätteont och att de även hade ont efteråt. Riktigt nervös när jag gick in och fick lägga mig i stolen. Men ja det var inte så farligt som jag trodde. Självklart är gynundersökning inget mysigt, liksom vemfan vill visa upp sin fiffi för en främmande människa? hm iaf, så gick det jättebra och skärmen visade en liten liten vätskeblåsa i livmodern som var början till ett foster.

När jag först kom in och de frågade en massa frogår tvivlade de på att jag faktiskt var gravid och att jag egentligen bara skulle ha en försenad med. Försökte övertyga dem om att gravtesten jag gjorde var positiva men de var tveksamma. Efter ultraljudet visade det då att de hade fel och att jag var gravid. Fostret som sågs på ultraljuder var ca 1x1,5 cm i diameter så ännu inte något jättestort. Dock tillräckligt stort för att det ska kännas att få ut den..

Usch nej, trots att jag visste att jag var gravid genom testen kom det lite som en chock när jag fick se på skärmen att det faktiskt fanns något där. Jag hade lite hoppats när jag gick dit att det skulle visa sig att det inte fanns något där och att min mens faktiskt bara skulle vara lite sen. eller ja snarare sådär en månad försenad haha.

Aja, nu har jag fått en ny tid till nästa vecka för själva ingreppet. Håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback