Lake Malaren

I utkanten av shanghai finns en hållplats som heter Mailan Lake. Låter kanske inte bekant för er när ni hör det. Men om jag säker Mälaren. Då kanske det ringer en klocka! I svenska Sigtuna likker sjön Mälaren. Och här i Shanghai har de då byggt upp ett samhälle som ser ut som Sigtuna, och då även gjort sjön mälaren. 
 
Jag har aldrig själv varit i Sigtuna men när vi gjorde vår väg genom Sigtuna här i shanghai kände jag bara "shit, jag är ju hemma". Svenska hus, dock med kinesisk standard, men på utsidan ser alla husen svenska ut. Hade alla kinesiska skyltar försvunnit hade det varit sverige på riktigt! 
 
Längs med Mälaren kunde man hyra en hängmatta att spendera dagen i. Hörde att de till och med importerade björkar att sätta i parken framför Mälaren för att få det att se äkta ut. En massa barn och aktiviteter i hela parken, sockervadd och streetfood. Riktigt trevligt ställe!
 
Finns tydligen flera ställen runt om där de byggt upp olika delar av världen. En del ser ut som london och en annan ser ut som någon holländs skad tror jag det var. Min stora fråga är ändå, när de kunde välja mellan allla städer i sverige, så väljer de Sigtuna? De kunde ju valt något lite mer finare..Typ Landskrona haha 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback